kod4

12 Temmuz 2014 Cumartesi

Hamile Sanılmasına Kızıp 48 Kilo Zayıfladı

26 yaşındaki Fehime Tomas, kendisinin hamile zanneden mağaza görevlisine kızıp 8 ayda 48 kilo zayıfladı.

Adana'da yaşayan Fehime Tomas adlı 26 yaşındaki genç bayan kiloları yüzünden birçok kez dalga geçildiğini kendisinin hamile sanıldığını ve son olarak bir mağaza görevlisinin kendisine ''size göre kıyafet yok'' demesi sonucu zayıflamaya karar verdiğini belirtti.

Kararlılığı sonucu 8 ayda 48 kilo veren Fehime Tomas, ailesinin karşı çıkmasına rağmen Prof. Dr. Cem Kaan Parsak gözetiminde tedavisine başladı. Tüp mide ameliyatıyla fazla kilolarından kurtularak, sağlığına kavuştu.

Fehime Tomas
Fehime Tomas, yaptığı açıklamada, aşırı kilosu nedeniyle sağlık sorunları yaşadığını, bunun da günlük yaşamını olumsuz yönde etkilediğini söyledi. Zor günler yaşadığını, bedenine göre kıyafet bulamadığını anlatan Tomas, "Kıyafet almak için gittiğim bazı mağazalarda 'burada size uygun beden yok' denilerek geri çevriliyordum. Bir başka mağazada ise bir görevli beni hamile sanarak 'Bebeğiniz kaç aylık?' dedi.
Fehime Tomas

62 KİLOYA DÜŞTÜ

"Yaklaşık 8 ayda 48 kilo vererek 62 kiloya düştüm. Ameliyat olmadan önce kendime güvenim hiç yoktu. Hiçbir yere gitmek istemiyordum. Ancak şu an öyle bir sorunum kalmadı. Özel bir günde istediğim kıyafeti alıp giyebiliyorum. En azından otobüste yanımdakini rahatsız etmiyorum. Ayakkabı ipimi artık rahatlıkla bağlayabiliyor, merdiveni rahatlıkla çıkabiliyorum. Beni görüp ameliyat olan 4 arkadaşım var. Onlar da durumlarından çok mutlular." diyerek kararlılığını belirten genç bayan hiçkimsenin umudunu kaybetmemesini açıklamalarına ekledi.

EVLATLIKTAN REDDEDERİM

Annesinin "seni evlatlıktan reddederim" dediğini belirten Tomas, "Operasyondan sonra annem 'acaba bende mi ameliyat olsam' diyor. Ameliyatım doğum günüme denk geldi. Şu an yeni hayatıma başlamış gibi hissediyorum" dedi.

MORBİT OBEZİTE

Prof. Dr. Cem Kaan Parsak ise Fehime Tomas'ın, obeziteye bağlı sosyal ve psikolojik sorunları bulunan bir hasta olduğunu aktararak, ameliyatla başarıya ulaştıklarını söyledi.

Bence çağın en önemli sorunlarından biri. Morbid obezite günümüzde çok yaygın. Çeşitli şişmanlık ameliyatları yapılıyor ama her hastanın ameliyatının başarılı olacağı, yüzde 100'ünün aynı görüntüye kavuşacağı anlamına gelmiyor. Bu çok faktörlü bir durumdur. Çünkü kilolu olmak genetik yatkınlıktan tutun, beslenme alışkanlığına, çevresel faktörlere kadar metabolizma ile çok faktörlüdür. diyen doktor herkesin kendisine güvenmesini ve alanında uzman bir doktordan yardım alarak obezlikten kurtulunulabileceğini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder